Thursday, January 14, 2010

New Life!

Ni aku nk cite pasal starting my new life as student...
Sekarang ni sumernyer dah tak same mcm aku keje dulu, zaman aku kat dubai.. :)
Semuanya dah jauh berubah! perubahan yang memerlukan pengorbanan...
Perubahan untuk menjadi yang terbaik antara yang terbaik!
Huuhu starting citer cam poyo!
Hahhaha... Ilek2 k... ;)
Ni nk citer sikit...
9 Jan 2010
Awal pagi gerak dari umah uda nak ke UNiSEL, Bestari Jaya,Batang Berjuntai. Agak jauh kedudukan 'U' ni dari penempatan manusia.. lebih sopan kedengaran dari aku sebut HUTAN...
hahahahah.. walaupun itulah yang sebenarnya...
Seriously hutan n ulu giler. But talking about the campus itself, its kinda nice, have a lot of facilities which i can see.. the one that i cannot see yet cannot say anything.. So far its look good in my eyes!
So kami semua(Mak,Uda,Abg Am, Adik, Afiq n Eein) sampai dalam kul 11am lebey kot, not so sure about tht la.. ;)
So aku terus je mendaftar.. :) Selamat Datang ke UNiSEL!!!
Siap semua, diaorg hantar aku ker bilik.. sebilik dua orang.. agak memuaskan biliknyer.. :) Serumah 6 orang.. so bermulala kehidupan aku sebagai seorang siswi.. ;)
Ingat mlm tu baru nak start orientation, tapi diaorg dah tak sabo nk memulakannyer.. so aku tak sempat nk mandey pown,aku terus turun bawah.. mengikuti semua program yang abg2 n kakak2 fasi dah sediakan untuk kami semua siswa n siswi!
Agak terkejut ngan aper yang aku kene buat... kiterorang beramai2 beratur,untuk solat maghrib berjamaah di MasjiD! huhuhu sadis tol.. nk kene jalan dari hostel to Masjid.
Nasib baik la nk pergi menunaikan ibadah ALLAH.. jadi aku relakan dalam keterpaksaan berjalan.. :)
So, sepanjang orientasi aku agak stress n keletihan yang teramat sangat..maner tak penatnyer,kene jalan ntah berapa KM everyday,rest tak cukup,berpanas... Huhuh agak siksa la gaks nak menghabiskan...
Everyday tido kul 12-1am. Bangun kang kul 4am dah nk kene bangun,rest tak cukup, kaki rasa cam nak tercabut..Ya ALLAH....kuatkan la hambamu ini...
3 Hari full of program aku ras jam aku ni lambat sangat bergerak.. tik...........tok.........tik............tok..........tik............tok..........
huhuhu..aku yang totally keletihan n kesakitan!
So malam tadi is a closing ceremony, aku rasa happy giler! Jalan g surau n main hall pown aku rasa dekat jek! Alhamdulillah aku masih bernapas n masih bole berjalan walaupun tak berapa nak sempurna buat masa sekarang ni...
Hahahaah... aper pown actually aku enjoy orientation kat sini, tapi yang aku nak bgtau kat sini, aku KELETIHAN yang teramat sangat...
Ok la yer, sampai sini dulu..nanti kalau ader masa laie aku update laie k. Buat masa sekarang ni ni siap2 nak balik kampung!
Oh ya! kat sini ader wireless which is sooooo fast! i like!
Jumper laie hari...!
Adios amigos!

0 comments:

Daisypath Tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers