Wednesday, July 20, 2011

Patah la hati....

Bloggie sayang..

Rindu kat i tak??mesti rindu giler kan.. ;) Yer la, kan ker dah lamer i tak jenguk n men'update' kamo kan.. ;)
Takper-takper, skung ni akan ku adakan masa tuk kamoo yer..

Dah braper lamer tak update eks..huh naik bersarang kamo kan cik bloggie.. sabo yer. Hari ni nak lap, cuci n kasi bersih kamo yer.

Bukan sesaja jek tak mo jenguk or update, the things is, once dah bukak blog, idea ni bagai berlari-lari menjauhkan diri dari i la bloggie. So, that is not my fault kan? Ni pun dari kul 8pm td dah bukak, blog hoppin, layan perasaaan, settlekan kolej punyer hal, baru ni bole nak menulis la blog!

Harini, is my 1st day jejakkan kaki kat kolej after a month semester break,urgghh... malasnyer rasenyer nak g fac, amik timetable, jmpe HOP. Tapi tu semuakan tanggungjawab yang harus and wajib aku laksanakan.. no matter whut i HAVE TO DO IT...
So, kul 11a.m sampai la kami kat FACULTY OF BUSINESS, UNISEL. Tengok timetable yang agak tunggang langgang, berceelaru gamaknyer buat aku rasa pening nak muntah. Huhuh.. sabar jek la kan. Jumper ngan our HOP, Ms Lee Siew Pheng, ngan harapan leh la bagi kiterorg opinion dia ngan timetable kiterorg yang tunggang langang tu. Ngan kene beratur depan bilik dia, tunggu turn kiterorg sampai, rasa leh tido bermimpi-minpi gaks la gamaknyer. Hahah..sadisnyer la bunyiknyer.. hehehhe. Setelah rasa macam nak tercabut kepala lutut ni berdiri, turn kami tiba. Ngan bangganyer masuk bilik dia. Lebih 15 min rasanya kiterorg dok berdisscuss ngan dia, but in the end takdak gak solution. Then, dia soh kiterorg datang semula kul 4 pm. Sabar la hati,marilah makan hilangkan rasa gundah, gulana dihati (ewah.. ayat nak sastera. :P )

Balik umah dulu, then kul 4pm jmper Ms Lee semula, dari kul 4.15pm kiterorg tunggu dia, sampai kul 5pm kot baru turn kiterorg masuk bilik dia. Masa menunggu tu, dari berdiri, duduk mencangkung, pasatu kami berenam dok bersila depan bilik dia.. dah rhope cam pasalah jek. LoL...
Lepas dapat masuk, settlekan masalah masing2, aku plak hajat dihati nak tanyer if possible can i take an extra subject on my 1 semester, due to my 15 subject more to be finished.
Tapi apakan daya, jawapan yang aku terima sangat buat aku patah ati, rasa cam nak guling-guling dalam bilik dia bagi aku permission tu, tapi aku tau THAT IS IMPOSSIBLE.. Jawapan dari ms Lee is " why not u extend 1 more sem, so it can make u easier and u can improve yourr CGPA"
Jawapan aku biler dia cakap macam tu " Hah!!!! EXTEND 1 more sem??? OMG!!! "
then dia ngan selamba pun cakap " yer la, if u nak exttra subject in 1 sem, i dun think that dean will allow iit.. "
Then whut answer i can gave to her other than "hurm..whut to do..will do that" walaupun aku amatla patah hati. Sebab budget nest year dah abis nand dah leh keje. Tapi terpaksalah aku terima ketentuan yang dah ALLAH tuliskan untuk aku. Mungkin ada hikmahnyer yang skung ni aku blom nampak laie. Takperla.. aku redha.

Dalam aku dok disscuss ngan Ms Lee tu, aku sempat mengussha sekeliling bilik dia, and aku ader nampak phrase yang aku rasa besh!

Heavy rain remind us of challenge in life,
Never ask for lighter rain,
Just pray for better umbrella....

Search for a beautiful heart,
Don't search for a beautiful face,
Beautiful things are not always good,
But good things are always beautiful...

Ader laie yang aku rasa besh, tapi ini jek yang aku sempat nak salin. So conclusion pasal aku punyer sem ni and sem akan datang, aku bakal menempuh 3 semester panjang ( termasuk semester july neh) and 1 sem pendek. So aku akan habis study on mid of 2013. 2013???? :O :O That is sooo loooooonnng time to go... Aku harap orang-orang kat sekeliling aku leh terima semua ni.

0 comments:

Daisypath Tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers